Home | ![]() |
||||
U potkrovlju naše škole, zatekli smo polaznike nedavno otvorene Likovne škole. Naši mali i veliki likovnjaci svoju kreativnost razvijaju pod mentorstvom profesora Damira Telente. Kako se vidi na fotografijama, zasada su dosta uspješni! A kako je uopće došlo do otvaranja Likovne škole, te koliko su sami polaznici zadovoljni, doznajte iz našeg kratkog razgovora, kojeg smo za Vas vodili dana 05.04.2006.godine. RAZGOVOR SA PROFESOROM DAMIROM P : Kako ste došli na ideju otvaranja Likovne škole u Blatu? O : Poslije fakulteta velik broj učenika me je zamolio da im pomognem u pripremema za prijemni ispit. Uvidio sam da u Blatu ima dosta talentiranih učenika, koji za razliku od učenika u većim gradovima imaju puno manje mogućnosti da razvijaju svoj talent i da iskažu svoju sklonost prema umjetnosti. P: Kako ste uspjeli realizirati svoju ideju? O: Moju ideju o ovakvoj vrsti škole imao sam odranije, ali nije bilo dovoljno uvjeta. Istaknuo bih kako je za realizaciju ideje bila potrebna pomoć Osnovne i Srednje škole Blato, te Općine Blato. Naravno i interes učenika, te ostalih polaznika (odraslih). P : Kada je Likovna škola počela sa svojim radom i jeste li zadovoljni odazivom polaznika? O: Škola je započela sa radom 14.03.,a s obzirom da je Likovna škola nešto novo, zadovoljan sam odazivom. Ima osnovaca, srednjoškolaca, ali i nekoliko odraslih polaznika. Svih skupa oko tridesetak. P:Kakav je Vaš plan o budućnosti Likovne škole? O: Mogu reći da je moj plan još u počecima, a program vodim sam. Nadam se da će moj plan idealne škole biti ostvaren u potpunosti tek za godinu, dvije…
RAZGOVOR SA POLAZNICIMA LIKOVNE ŠKOLE(Učenicima trećeg razreda gimnazije, Viktorijom Petković i Svetom Bačićem.) P: Možete li nam ukratko reći Vaše dojmove o Likovnoj školi? O (Viktorija) : Smatram da je Likovna škola u Blatu «pun pogadak»! Iako je ovo tek početak, ja sam oduševljena. Moram priznati da sam očekivala mnogo, jer sam željela probuditi u sebi onaj urođeni smisao za tu vrstu umjetnosti, koji sam s vremenom izgubila. Kao učenica III.razreda gimnazije, imam planove za fakultet. Vjerujem da će mi Likovna škola u tome dosta pomoći. Dopada mi se način rada, a posebno cijenim profesorovo mišljenje za vrijeme crtanja. Moram priznati da sam se nadala većem odazivu. Smatram da talentirani učenici dosta gube što se nisu prijavili u likovnu školu. Šteta je da ne razvijaju talent kada imaju mogućnosti da ga njeguju i unaprijede, a između ostalog i podijele sa nama. Još nije kasno! Mislim da je profesor zadovoljan našim radom. Ja dajem sve od sebe, a vjerujem i ostali. Profesor me naučio kako je u crtež potrebno unijeti sebe i time me uveo u jedan drukčiji svijet shvaćanja likovne umjetnosti. O (Sveto) : Zapravo bih ponovioViktorijine riječi, jer čim sam čuo za novu aktivnost, tj.likovnu grupu, odmah sam znao da ću joj pristupiti. Razlog tome je bila činjenica da bih tamošnjim radom mogao poboljšati svoje sposobnosti crtanja. Nadam se da će mi ove aktivnosti biti korisne za dio prijemnog(crtanje) iz arhitekture, koji se nadam upisati nakon srednje škole. S dosadašnjim radom sam oduševljen, jedan od razloga tome je profesorov odabir prve tehnike crtanja, a to je ugljen. Rad sa ugljenom mi posebno odgovara, budući je on veoma sličan, a istovremeno i različit od olovke koja je dosada bila moja jedina tehnika crtanja. Zadovoljan sam s polaznicima likovne grupe, kao i sa time da profesor dopušta razvijanje individualnog stila uz neke prijedloge koji nam uvelike koriste. Jedino što mi u potpunosti neodgovara jest termin kojeg su u početku nametnule dvije cure koje naposlijetku ne dolaze, što je ironično. Još bih istaknuo da nam profesor dopušta slušanje glazbe osobnog odabira, pa je na neki način i sam odnos „profesor-učenik“, neformalan. |
|||||